dijous, 26 de setembre del 2013

Carta de Renúncia de Vicens Olivé com a Regidor


Escric aquestes ratlles per comunicar-vos que he pres la decisió de deixar el càrrec de regidor a l'Ajuntament després de 14 anys de treball per al poble. El motiu és ben senzill però alhora complicat d'explicar. Actualment no tinc la força ni l'empenta necessària per continuar els dos anys que resten exercint el càrrec de regidor i la meva situació laboral ha canviat força respecte fa dos anys.

Aquesta aventura personal que m'ha enriquit i m'ha ajudat a fer-me gran com a persona, va començar fa uns 14 anys i mig quan un grup de gent que volia formar un grup independent va decidir trucar a la porta de casa dels meus pares. Que sàpiguen aquelles persones que amb el seu gest van encendre la meva gran passió: la política de poble.

Dels anys de govern del PSC-GiR podria remarcar els grans avenços en infraestructures que vam impulsar posant com exemple l'escola Sant Jeroni, la llar d'infants, el pavelló poliesportiu, el camp de futbol, la biblioteca,...
Però també m'agrada recordar aquelles actuacions menys espectaculars però igualment d'importants per les persones que vivim al poble com per exemple aconseguir que el Casal de la Gent Gran sigui municipal, instaurar els balls populars per als infants, protegir les voreres per als vianants, organtitzar el casal d'estiu, posar enllumenat a la majoria de carrers,... La bona prova que la majoria d'actuacions han estat positives és que passats uns anys es continuen aplicant.

De la meva darrera etapa al consistori m'emporto un regust amarg pel tracte que en alguns moments com a grup municipal que sempre hem treballat pel poble tal i com s'ha demostrat al llarg d'aquests 14 anys d'existència del GIR, ens ha dispensat el grup de CiU. Quan el PSC-GIR l'any 2007 va guanyar clarament les eleccions vam ser prou generosos perquè CiU entrés a govern i així poder treballar plegats en els projectes i reptes que teníem per endavant. En canvi l'any 2.011 davant una victòria molt ajustada de CiU no vam trobar la mateixa generositat, al contrari, tot eren recels envers al nostre grup. Sempre he pensat que en política les persones veritablement es donen a conèixer en com gestionen les victòries. Puc afirmar que el nostre grup quan vàrem vèncer les eleccions del 2.007 sempre vam pensar primer en el poble i d'aquest fet me'n sento orgullós.
 
En aquest comiat voldria fer un reconeixement al treball de tots els regidors i regidores amb els que he compartit aquests anys, tant els de govern com els de l'oposició. A l'Ajuntament he après a escoltar encara més, a saber reconèixer encara més els meus errors i a rectificar-los si ho creia convenient però també a mantindre fermament posicions complicades però amb la serenor interior de que estava defensant el que creia millor per als riudebitllencs i riudebitllenques.
 
No ha estat el meu tarannà entrar en desqualificacions personals ni amb atacs fora de mida, però si en algun moment d'aquests 14 anys he caigut en aquest error , en demano les disculpes a qui pertoquin.
Un record especial per als meus companys de viatge, els d'ara i els d'abans. Als companys que han estat part del GiR en algun moment i també als companys locals del PSC amb els qui hem treballat intensament al llarg dels darrers 10 anys. No vull anomenar a ningú en especial, ells i elles ja saben en qui penso i en l'agraïment al suport que en algun moment o altre he rebut per part seva al llarg d'aquests anys.
Un agraïment a tot els treballadors i treballadores de l'Ajuntament que he conegut tots aquests anys. Ells saben del meu reconeixement al treball públic. A tots i a totes una abraçada i moltes gràcies per la vostra paciència.
Deixo l'activitat política com a regidor, però continuaré treballant pel municipi des d'altres àmbits. Sempre he pensat que ser regidor del teu poble és molt important, però ho és tant o més estar involucrat en alguna entitat del municipi, treballant pel bé comú sense cap tipus de gratificació.
Gràcies, bona nit i desitjar-vos el millor.