dimecres, 9 de desembre del 2009

INAUGURACIÓ DE LA BIBLIOTECA PÚBLICA MARIA ÀNGELS TORRENTS



El passat 28 de novembre va tindre lloc la inauguració de la Biblioteca Pública Maria Àngels Torrents. Es va commemorar també, el 50è aniversari de la Biblioteca, que ha estat tancada per obres de reforma i millora des del 8 de juny. Han estat cinc mesos de treball intens per part de l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, que no han escatimat ni esforços ni recursos per fer de la nova Biblioteca un equipament modern i a l’alçada dels temps que vivim.


El local ha estat completament remodelat, s’ha polit el terra i pintat les parets, s’ha afegit llum (gairebé el doble), s’han reforçat les prestatgeries que existien i s’ha comprat mobiliari nou, a més de construir uns nous serveis adaptats per als discapacitats.

Els actes del 50è aniversari de la biblioteca així com la tria del nom i del nou logo han sigut gràcies a la tasca de la Comissió Organitzadora:
Josep Maria Torrents, un dels fundadors de la biblioteca.
David Ribas, artista local.
Rosa Maria Grau, membre del club de lectura de la biblioteca i usuària.
Rosa Maria Esteve, membre del Grup de Recerques Històriques de SPR.
Maria Puig, directora del CEIP Sant Jeroni.
Núria Samper, bibliotecària.
Carles Rovira, regidor de cultura.

També es va presentar el nou logo obtingut mitjançant un concurs públic, el guanyador del premi va ser Tomás Castro, dissenyador de l’empresa Global Image.
Es va presentar al nou bibliotecari, en Jaume Felipe i la nova auxiliar Mireia González, que van comentar les novetats de la bibliteca tant a nivell d'instal.lacions, com de serveis i activitats : Dels 16000 volums que existien s’han deixat aproximadament 8500, una feina d’actualització molt necessària donat l’estat en què es trobaven molts dels llibres. Ara s'ha aconseguit que siguin més visibles i, sobretot, més còmodes d’agafar i consultar. Quant als serveis, el més destacable és el nou sistema informàtic de connexió a Internet pels usuaris (Internet i +).

Ara són 3 els ordinadors que posem al servei públic d’Internet, amb un sistema de reserves informatitzat que us permet, si així ho voleu, reservar un dels terminals per un dia i hora concret i que quan aquest arribi, l’ordinador us estigui esperant. El temps de connexió s’amplia a 1 hora i es disposa de 20 sessions mensuals. Pel que fa a les impressions, només cal carregar el crèdit del vostre carnet i gestionar-les com vulgueu. A més, tots aquests serveis els podeu utilitzar còmodament des de la mateixa Biblioteca o des de casa vostra, a l’adreça www.diba.cat/biblioteques, a l’apartat “gestions en línia”.

Finalment, s'estrena un nou servei d’Internet sense fils, l’espai WI-FI , que permetrà anar a la Biblioteca amb el propi portàtil i connectar- se a la xarxa només cal demanar el carnet –cas que no el tingueu- per gaudir d’una de les línies d’ADSL més potents.

El tancament de l'acte, va ser a càrrec de l'Alcalde, Vicenç Olivé. Tot seguit, un pica-pica i uns sketchs basats en textes de Martí i Pol, realitzats per dos actors, van donar per acabada la diada.

2 comentaris:

GUTENBERG ha dit...

Felicitats, nois. No només mantenim un servei que dona el plus d'excelència als serveis d'un poble petit com el nostre, sinó que el millorem. Només cal mirar al nostre entorn, i costa de trobar serveis com aquest, l'únic que s'hi assembla ho trobem ja a viles grans, com Vilafranca o Sant Sadurní. I avui en dia, no cal tenir un gran fons bibliogràfic, ja que el servei de préstec telemàtic, molt millorat, per cert, fa que en poc temps tinguis qualsevol llibre que vulguis. Per molts anys, i potser si que de ben aviat, caldria mirar de canviar la biblioteca a un emplaçament més gros, ja que tal com està ara, de ben segur que no trigarà gaire a colapsar-se.

Anònim ha dit...

One of the best things about getting vuitton replica is that they look 100% like the original handbags. They do resemble louis vuitton replica in all aspects; no one will be able to recognize that you are walking around with a knock off. Don’t you think that louis replica is a wonderful way of keep up to the latest trends in cost-effective way?